HTML

RND szemével a világ

A világ egy fogorvos szemével.

Friss topikok

Címkék

Ádám Veronika (1) AIDS (1) AIDS Világnap (1) Alfred Nobel (1) Angyal Miklós (1) Anima Musicae (1) apa-lét (1) apaság (1) aranyfog (1) Bach (4) Balázs János (5) baleset (1) Bartók (1) Batthyány Lajos Gimnázium (1) Beethoven (1) Bereményi Géza (1) betétdíj (1) Blaha Lujza tér (1) bor (1) bornyitó (1) Brasnyó Antal (1) Bruno Monsaingeon (1) busz (2) buszsofőr (2) Chopin (4) Confabula (7) COVID-19 (1) csak egy szippantás (1) Cserfő Jazzland (1) csillagászat (1) Cziffra (3) Dés László (1) Devecser (1) Diane Odell (1) Dr. Jakab Ferenc (1) DVI (1) dvihungary (1) dvitraining (1) ellenőr (1) emlékkoncert (1) endodoncia (1) filmklub (1) fogászat (2) fogorvos (6) Gerner András (1) Glenn Gould (4) Godowsky (2) Goldberg-variációk (3) grumpy cat (1) Gyurcsány Ferenc (1) Hableány (1) Hableány-katasztrófa (1) Hajnali Kosarasok (1) halloween (1) halottak napja (1) hangverseny (1) Helsinki (1) HIV (1) Horowitz (1) igazságügyi fogorvostan (1) improvizáció (1) International Jazz Day (1) ittas (1) Jan Boubli (1) járványos gyermekbénulás (4) Jelszó (1) Johann Sebastian Bach (1) Jude Law (1) Justin Bieber (1) kacat (1) Karácsony (2) katasztrófa (1) Kocsis Zoltán (1) köhögés (1) Koltai Róbert (1) könyv (1) koronavírus (4) Krasznai Tünde (2) Lajkó Félix (2) Last Message (1) Leeuwenhoek (1) Letenye Média (1) Liszt (2) mandala (1) Martin (1) mikroszkóp (1) Müpa (2) Nagykanizsa (3) Nagy utazás (1) Nemzetközi Jazznap (1) Neumann Béla (1) Neumann Pince (1) ne légy áldozat (1) Nobel-díj (1) október 23. (1) orvosi kémia (1) őszödi beszéd (1) Pálffy (1) panasz (2) Parlament (2) Philadelphia (1) Pierre (1) Planmeca (1) póker (1) polio (4) Presser Gábor (1) PTE ÁOK (1) Rachmanyinov (2) Radánovics-Nagy (20) Ránki Dezső (1) reszkessetek betörők (1) RNDentist (12) Rost Andrea (1) Sabin (4) Salk (4) Sanitaria Kft. (1) Schiff András (1) Sose halunk meg (1) Sri Lanka (1) Stropko (1) Sviatoslav Richter (3) szájápolás (1) szájterpesz (1) Szebenyi Mária (1) szinesztézia (1) Szkrjabin (1) szólásszabadság (1) Telekom reklám (1) tetoválás (1) Tiborcz Iván (1) tízparancsolat (1) Tom Hanks (1) toxikológia (1) Transzcenens etűdök (1) tudománytörténet (4) vakcina (3) Varnus Xavér (1) Villánykövesd (1) Vladimir de Pachmann (1) vörösiszap (1) Vukán György (4) Weiner László (1) X-Faktor (2) Zacher Gábor (1) Zala Volán (2) Zeneakadémia (4) Zimány Linda (1) ZongOpera (1) Zongoramesék (11) Címkefelhő

BUSZON...

2014.07.21. 10:56 RNDentist

 

Zala Volán.jpg

Tisztelt Zala Volán Zrt.!

 

 

Kérem, engedjék meg, hogy észrevétellel – ha úgy tetszik, panasszal – éljek a 2014. július 20-án 19:40-kor Nagykanizsáról induló, Budapestre tartó, MNN 397-es rendszámú autóbusz sofőrjével kapcsolatban.

 

Sokadszor értetlenül állunk a jelenség előtt, hogy a jármű miért cca. 5 perccel az indulás időpontja előtt áll be a nagykanizsai megállóba, holott – első munkanapot megelőző nap lévén – számítani lehet arra, hogy sok utas lesz. Ezen utasok legnagyobbik része fizet – nem kevés pénzt! – az Önök által nyújtott szolgáltatásért. Nem egy közülük számlát is kér a menetjegyéről. Lehet kérem ezért haragudni az adott delikvensre – de igazán nincs miért! Ha a buszsofőr képtelen a számlakiállításra – akár bokros teendői miatt, akár azért, mert értelmi képességei ezt nem teszik lehetővé vagy bármiért –, akkor kéretik ezt a feladatot az Ő válláról levenni, s alkalmazni egy olyan állandóan bevethető munkaerőt mellette, aki képes és hajlandó erre: pökhendien fellengzős és bunkó beszédstílus nélkül is! Ez a hangnem ugyanis teljes mértékben összeegyeztethetetlen egy valamire való szolgáltatói cég profiljával. (Azt döntsék el Önök, hogy cégüket hova pozícionálják e szolgáltatói palettán belül…)

 

Megjegyzendő, hogy a szóban forgó Kollégájuk a de facto buszvezetői munkáját – amennyire ez általunk megítélhető – körültekintően és felelősségteljesen végzi (és nem is szeretnénk elvitatni azt a fajta felelősséget, ami Rá hárul, hiszen több tucatnyi ember életéért felel!), ám viselkedése az utasokkal nem ennyire harmonikus. Utóbbi készség azonban szerencsére fejleszthető – ennek fontosságát nem győzzük hangsúlyozni!

 

Érthetetlen, hogy Kollégájuk miért tagadja meg az autópálya melletti pihenőhelyen a csomagtér kinyitását, hogy az utasok hozzáférhessenek a lent lévő poggyászaikhoz. Tette mindezt – újfent! – lekezelő beszédstílusban, ám indoklást arra, hogy miért nem nyitja ki, nem adott. Nem akarván vitatkozni Vele ráhagytam a dolgot, ugyanakkor megdöbbentett, amikor néhány perccel később egy másik utasnak kinyitotta a csomagtartót. Kérdem én, mi a szelektálás logikája? Én ugyanis az utazás menetét nem akasztottam meg (hiszen éppen álltunk), pusztán egy dokumentumra lett volna szükségem a lenti táskámból. Nem volt létszükség, de akár az is lehetett volna: akár innivaló (tekintettel a kánikulára), akár gyógyszer (pl. inzulin egy cukorbeteg utas esetében).

 

Félő – és élnénk a gyanúperrel –, hogy Kollégájuk abban az igen súlyos tévhitben él, miszerint az utasok vannak Érte – nem pedig fordítva…

 

Amikor egy utas megváltja – a fentebb említett nem kevés pénzért – a menetjegyét, kvázi egy szerződés jön létre a két fél részéről, amelyben az Önök cége vállalja azt, hogy A pontból B pontba az adott kondíciók mellett elszállítja az illetőt. Az Önök által nyújtott szolgáltatásnak – véleményünk szerint – két alapvető és kritikus sarokpontja van: az utazás normális körülményei, illetve a menetidő. Értelemszerűen számos – egyébként kivédhetetlen – akadályozó tényező torpedózhatja meg azt, hogy az előre kalkulált menetidőt tartani lehessen: például méteres hótorlaszok – amelyektől a szintén fentebb említett és nyilvánvalóan Önök által is érzékelt kánikula tükrében ezúttal el is tekinthetünk.

 

A busz menetideje 3 – azaz három – óra. Azt gondolom, hogy a hazai tömegközlekedésben edződött utazóközönség nem kerget afféle hiú ábrándokat, hogy akár az Önök cégével – akár testvérbátyjuk, a szintén ezernyi sebből vérző Magyar Állami Vasutak révén – valaha is pontosan megérkezzen az úticéljához, de jó ha tudják azt, hogy fejlett nyugati kultúrákban már néhány percnyi késésért is fejek hullnak a porba – és nem az utasoké! Érthető, hogy nem szeretnének (és nem is kell!) a svájci pontossággal, sem a francia TGV vagy a japán Shinkansen szupergyors vasútjaival versenyre kelni. Bőven elegendő volna, ha legalább a saját árnyékukon igyekeznének túllépni! Abban a percben (22:40), amikor a busznak Népliget végállomáshoz kellett volna érnie (amennyire a vaksötétben ki tudtam venni), még cca. 25 kilóméternyire voltunk Budapest határától. Végül pontosan 30 – azaz harminc – perc késéssel sikerült teljesíteni a Nagykanizsa–Budapest inter- és transzkontinentális távot. (Nem is volna ezzel nagy baj, ha nem vasárnap lett volna, amikor – ha lehet fokozni, még több sebből vérző – BKV járatai mondjuk úgy szellősebben szállítják a becses utasokat 23:00 óra után.)

 

Ha például egy orvosi magánszolgáltatást igénybe vevő ügyfél előre egyeztetett időpontra érkezik a rendelésre, akkor elvárja azt, hogy – a nem kevés – pénzéért vele időben kezdjenek el foglalkozni. Természetesen – hóakadályok vagy bármi más miatt – egy orvosi munka is csúszhat. És tudják egy valamire való helyen ilyenkor mi történik? Az ügyfelet, a pácienst (Önök esetében az utazóközönséget) tájékoztatják a késésről. Az én olvasatomban tehát valahogy’ így: „Bugris parasztok! Ilyen vagy olyan okokból késünk, nem tudjuk teljesíteni ez előzetesen vállalt menetidőt, és ezért elnézést kérünk!” Nem „megértést” (mert a MÁV mindig azt kér!), hanem elnézést! És nem azért ám, mert a bugris paraszt úgy amúgy nem venné észre, hogy nem érnek be időre, hanem az imént vázolt gesztus hiányában az az egyébként jogos érzete támad, hogy Önök magasról sz@rnak a fejére és szórakoznak az idejével. (Nem brit kutatók által végzett kutatások bizonyítják, hogy ilyen és ehhez hasonló esetekben a nagyobb csúszásokat is szinte teljesen problémamentesen elfogadják az ügyfelek, ha arról időben és korrekt módon tájékoztatják Őket.)

 

 

Önök természetesen jól szórakoznak majd hétfő reggel, amikor ezt a levelet több példányban kinyomtatva kézhez kapják, és a zavarba ejtően alulöltözött titkárnőjük által főzött kávé felett jókat derülnek egy újabb utas nyomorúságos panaszain, tudván, hogy az égadta egy földön semmin sem kell változtatniuk, hiszen monopol helyzetük lévén az utazóközönségnek úgysincs túl sok opciója, ha a hazai tömegközlekedést kénytelen választani. És ez így is van!

 

Tudniuk kell azonban, hogy az ügyfélnek MINDIG igaza van; és amíg nem változtatnak az attitűdön, addig Önök is A probléma szerves részét képezik: jelesül, hogy a busás jegyárak ellenére a szolgáltatásuk tökéletesen amatőr és megbízhatatlan!

 

 

Most sem kívánhatok mást, mint amit mindig is, vagyis: a legjobbakat!

 

Maradok tisztelettel,

 

Varró Dániel: Buszon

A buszvezetők mind mogorvák
Odacsukják az utasok orrát,
Ahogy az orrok ellilulnak,
A buszvezetők felvidulnak.

Rázós buszon az ellenőr
Sohase tudni merre dől,
Zsebében toll,karján szalag,
Jobban teszi,ki elszalad!

A nénik mindig hátra szállnak
Ott üldögélnek,álldogálnak,
Nehéz a szatyruk,nem beszélnek,
Csak álldogálnak,üldögélnek.

 

 

9 komment

Címkék: panasz buszsofőr Zala Volán

A bejegyzés trackback címe:

https://rndentist.blog.hu/api/trackback/id/tr846528837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brisingamen 2014.07.23. 12:21:19

Tisztelt RNDentist!
Az alábbi kérdéseim/észrevételeim vannak:
- A fenti bejegyzésnek mi a célja? (Lejáratás, problémamegoldás vagy esetleg egyéb?)
- A szolgáltató megkapta-e a levelet? (Remélem, nem, mert az ilyen stílusban írt panaszlevélre előre borítékolnám a választ)
- Ha igen, miért nem várta meg az erre kapott választ, mielőtt publikálja? (Csak a korrekt tájékoztatás kedvéért - mert ugye minden éremnek két oldala van)
- Honnan tudja, hogy "zavarba ejtően alulöltözött" a titkárnő?
- A szolgáltató NINCS monopolhelyzetben és az árakat KÖZPONTILAG szabják meg
- Az ügyfélnek csak az ügyfél szerint van mindig igaza - hallgattassék meg a másik fél is, hiszen valahol a kettő között van az igazság.

RNDentist 2014.07.23. 12:26:54

@Brisingamen:
Kedves Brisingamen!

Mindenekelőtt köszönöm, hogy megtisztelt azzal, hogy írt. Tette ezt – feltételezem – azért, hogy kinyilvánítsa a véleményét és/vagy választ kapjon a kérdéseire. Nos, az én billentyűzetragadásomnak ugyanezen prózai oka volt, különösebb cél nélkül. Lejáratás nem volt cél – megteszik azt a volános fiúk önmaguk is helyettem. Sajnos a problémamegoldás sem lehetett cél, hiszen – sajnos – nem bírok olyan hatalommal, hogy a Volán döntéshozóit egy határozott mozdulattal kipenderítsem a székükből, és büntetésképpen beültessem őket a buszaik üléseibe, hogy legalább felszínesen megérthessék azt a fajta kálváriát, amiről beszélek…
A monopol helyzetet arra értettem, hogy nincs más választása az utasoknak a Zala Volánon kívül, ha busszal el szeretnének jutni Nagykanizsáról Budapestre a cikkben említett időben. A jegyárak pedig köszönőviszonyban sincsenek a szolgáltatás minőségével – ha központilag határozzák meg őket, ha nem.
A szolgáltató természetesen megkapta a levelet – már miért is ne kapta volna meg??? Az baj, ha Ön előre borítékol valamit is a stílussal kapcsolatban – persze ez szíve joga: ugyanígy nekem is az, hogy úgy írjak, ahogy ahhoz kedvem szottyan.
Ugyancsak nem célom a tájékoztatás, sem az igazság keresése – ezeket meghagynám a komolyabb médiumoknak. Lehet védeni a Volánt, meg megmagyarázni, hogy a döglött ló nem döglött meg, csak hosszasan szundikál, de igazán szükségtelen.
Azt, hogy az ügyfélnek mindig igaza van – nos, ezt csak úgy mondják. Van egy ilyen mondás. Éppen olyan, mint az Ön által idézett „Az éremnek mindig két oldala van.” – holott biztosan van még egy oldala, ha egy érmét lehet az élére is állítani… Egyszóval lehet meghallgatni a másik felet (mármint a Volánt) is, csakhogy engem a legkevésbé sem érdekel. Ez a nagy baj. Egyszerűen csak el akartam jutni (egyébként több tucat utastársammal együtt) A pontból B-be a meghatározott összegért, a meghatározott időben – úgy, hogy közben nem paraszt velem a sofőr…
Úgy gondolom, éppen ideje, hogy hazánkban felnőjön egy olyan generáció, amely nem fél megmondani a véleményét. Látszólag közéjük tartozik Ön is – ez így van rendjén, és én ezt maximálisan tiszteletben is tartom, tegye Ön is viszont ezt. Eredményt – hogy az eredeti, első kérdésére visszautaljak – csakis akkor lehet elérni, ha idővel mindenki (ilyen vagy olyan formában, ilyen vagy olyan stílusban) hangot ad a véleményének. Nem kell ennek persze feltétlenül negatív véleménynek lennie. De ennek hiányában ad1 sosem lehet fejlődni; ad2 úgy érzem, hallgatólagosan elismerem, hogy jó az, amit és ahogy csinálnak – hollott nagyon csak nem ez a helyzet.
Ha jól csinálnák, nem lenne ennek az írásnak jelenleg majd’ 8.500-as olvasottsága a blog.hu-n, s nem osztották volna meg 700-nál is többen a közösségi hálón…

Örülök még egyszer, hogy írni tetszett; minden jót kívánok!
Kezét csókolom!

Üdv,
RNDdentist

Ui.: Azt csak remélni merem, hogy a volános kollégák nem kényszerítik sál-sapka-kesztyű viselésre a titkárnőjüket… ;-)

Nono11 2014.07.23. 18:48:01

Én egyetértek a nyilvános panasszal, ideje volt már! A teljesség igénye nélkül én most csak annyit fűznék hozzá, hogy a fent emlitett felelősségteljesség hol van amikor a Zala Volán sofőrei Nk-Bp-Nk viszonylatban egész úton kézben tartott mobiltelefonnal vezetnek és egész úton telefonon kommunikálnak, veszélyeztetve ezzel a maguk, az utasok és a közlekedésben résztvevők testi épségét is...
Van olyan sofőr, aki nem hogy kérésre,nem nyitja ki a csomgagtartót, hanem csak mutogat hogy ott kell kinyitni és mássz be a csomagodért.
De, hogy a jóról is irjak! Vannak a precizek is ....akik még sorszámot is ragasztanak a csomagra, átadják az utasnak. Berakják gondosan és ki is veszik leszálláskor!

Mária Czentye 2014.07.25. 12:33:47

Kedves Olvasók!
Pár szót fűznék a levélhez.
A buszsofőrnek igazán változtatnia kellene a viselkedésén,modorán,de nem vagyunk egyformák.
Tudom nem mentség rá!Lehetne azt mondani,akkor olyan embert kell alkalmazni aki megfelelő természettel rendelkezik.Na igen,csak a kívülálló emberek nem tudják,hogy hogyan működik az egész cég,sajnos,amiről nem a buszsofőrök és a vezető beosztásban lévő emberek tehetnek.
Biztosan megérkezik majd a panaszlevélre a megfelelő válasz a megfelelő beosztású embertől,mert az nem én vagyok,de úgy gondolom ebben az esetben bizonyos szempontból a cég védelmére kelhetek.
Az árakról meg kellene kérdezni a felsőbb szinteken lévő tudós embereket!
Az árakat ott állapítják meg!
Kedvezményekről is beszélhetünk ugye?Közalkalmazottak,.....stb.Sorolhatnám!!!!
Olyan országban élünk,minden területen gondokkal küzd!
Én beszélhetnék az egészségügyről,sajnos van tapasztalatom.A közellátás egyenlő a nullával.
Nem is beszélve a drága doktorok modorával,tisztelet a kivételnek,mert azok még a Volánnál is vannak!
A privát rendelésen,olyan összegeket elkérnek,hogy a buszjegy árának a többszöröse,nem mondom ott nagyon kedves mindenki,na de a pénzemért!!/Ugyan az az ember közgyógy ellátásban egy érzéketlen,nemtörődöm emberré válik,sajnos/
Na de térjünk vissza az eredeti témához.
Kedves RNDentist!
Igaza van beszélhet bármilyen hangnemben,amilyenben tettszik,leírhatja véleményét,de nekem ez a hangnem még sem szimpatikus.
Tudja miért?
Az Őn által leírt levél stílusa sajnos hasonlít a kritizált buszsofőr stílusához.
Lehet és kell is véleményt írni,mert mindenből lehet tanulni.Azonban szomorú vagyok,ha a fiatal nemzedék ilyen stílusban fog ezentúl véleményt nyilvánítani!
Én még az a korosztály vagyok aki tisztelettel van az emberek iránt és merem vállalni a nevem.
Az a legnagyobb baj ebben az országban,hogy nem tartunk össze,inkább mindenhol gyűlölködünk.
Egyébként mindenkinek azt tudom javasolni,hogy nem kell a Volán járatain utazni,majd csak akkor ha minden rendben fog menni.

Tisztelettel!

RNDentist 2014.07.25. 12:38:03

@Mária Czentye:
Kedves Mária!

Köszönöm, hogy írt! El kell mondjam, számos dologban egyet értek Önnel.
Országunk valóban igen súlyos problémákkal küzd; elég, ha „csak” az egészségügyről beszélünk – amiről Önnek, nekem is van tapasztalatom. A téma azért kényes, mert A rendszer legtöbb eleme hazugságok sokaságára épül, amelyek fenntartása csak tovább mélyíti a gondokat. Ezen rákfenék mibenlétét a betegek nagy része nem tudja, nem érti – és egyébként nem is kell nekik! Hiszen Ők – akár az állami, akár a magán ellátó intézményekbe – gyógyulni mennek, nem a rendszer rákfenéit felkutatni és megoldani. Ugyanígy én sem, amikor buszra szállok. Azt hiszem, ez így világos. Akár a páciens, akár az utas már csupán elszenvedi A rendszer fogyatékosságaiból eredő hibákat – de Uram bocsá’, ne tegyünk már úgy, mintha ezek a hibák, ill. az ezekből adódó kellemetlenségek semmisek lennének!
Nem egyedül Ön az, aki kifogásolni tetszik a stílust. (Hozzáteszem, körvonalaiban sem annyira alpári és bicskanyitogató, mint amit nap mint nap – mi sem természetesebb! – eltűrünk akár közjogi méltóságok, akár gügyi-bügyiző pultoskislányokból celebekké lett médiasztárok szájából a TV-ben. És ugyanígy az egyébként munkáját végző buszsofőr szájából…) Kedves Mária, el kell mondjam azt is Önnek – aztán vagy elhiszi nekem vagy nem –, hogy múlt vasárnap reggel nem úgy keltem ám fel, hogy én ezt a panaszlevelet meg fogom írni. Aztán az Élet úgy hozta, hogy a történtek miatt szükségét éreztem a véleménynyilvánításnak. Tehettem volna más stílusban is? Minden bizonnyal! Mondjuk így:
„Tisztelt Zala Volán Zrt.! Az alábbi időpontban, az alábbi járaton, az alábbi sofőrrel, az alábbiakat tapasztaltam. Bla-bla-bla…” Tudja mi történt volna? Elárulom: SEMMI!!! (Mint ahogy volt már erre is precedens – de erről később…) Szomorú, de tény: ezzel a küszöb alatt bekúszós stílussal az égadta egy földön semmi reakciót nem lehet kiváltani. Észre és számba sem veszik. A Volán befogadóképessége a szofisztikált észrevételektől és panaszlevelektől roskadásig lévő postafiókja miatt túltelítődött: a rengeteg impulzus szelekcióra késztette őket, amit az azzal oldanak meg, hogy elképesztő magasra teszik az ingerküszöbüket. Na, ezt a bizonyos ingerküszöböt bátorkodtam én megugrani: „kicsit” talán gúnyosan, fűszerezve egy pöttynyi iróniával is. De higgye el nekem, kedves Mária, ezt a cinizmust nem a gyűlölet táplálja, hanem a keserűség.
Az Ön által írt utolsó sort vélhetőleg (legalábbis nagyon remélem!) Ön sem gondolhatja komolyan. Hiszen erre az analógra történetesen az egészségügyi miniszter is mondhatja azt: nem kell kérem kórházba járni, amíg a magyar egészségügyben nem lesz minden rendben. Ez blődség…
Tetszett még valamit írni, amire reagálni szeretnék. Véleményem szerint a buszvezető pontosan annyi – és jottányival sem több! – emberi tiszteletet érdemel, mint amennyit ő közvetít mások irányába. És amint Ön is említette, vannak üdítő kivételek. De még mennyire, hogy vannak: a buszsofőrök között is! (De erről is majd egy kicsit később…)

Minden összevetve, lehet nem egyetérteni – mint ahogy Ön sem ért feltétlenül egyet velem mindenben és fordítva –, de lám-lám, Ön tudott kulturált ember módjára írni, s válaszként én is igyekeztem – remélem, sikerült!

Kezét csókolom!

Engem Radánovics–Nagy Dánielnek hívnak.

Csongor Antal 2014.07.25. 14:29:31

Kedves RNDentist!
Csak néhány észrevétel: Ha maga ennyi energiát fektetett abba,hogy egy buszsofőrt adott esetben elbocsássanak a munkahelyéről(nyilván ez önnek nagyon fontos dolog), egy kis energiát fektethetne abba is,hogy utána nézzen például, hogy miért is áll be a busz csupán 5 perccel indulás előtt a megállóba. Nem kell végiglapozni az AETR-t, röviden elárulom: "Vezetési és munkaidő betartása". Mivel annyira pontosan vannak tervezve a buszjáratok,hogy néhány percnyi araszolás miatt, a sofőrnek több százezer forintos bírságot kell fizetnie, nem teheti meg hogy 20 perccel indulás előtt kezdi meg a munkaidejét.. Nyilván ez a BKV hibája mivel gazdaságosan,kevés sofőrrel próbál dolgozni a szűkös pénzügyi keretek miatt ami viszont az állam hibája.. Ergo a maga panasza csakúgy célt tévesztett mint annak a sok száz utasnak a feljelentése akik hétről hétre a buszsofőrt tekintik életük legnagyobb ellenségének. Még néhány észrevétel ami nem hagy nyugodni:
Nyilván azért nem nyitotta ki a csomagtartót a sofőr mert késésben voltak, és eddigi tapasztalatai alapján sok időt venne igénybe amíg az utas kipakol-bepakol. Joggal mondhatja,hogy a szükséges dolgait vigye fel magával a buszra az utas az utazás megkezdése előtt, hiszen távolsági buszon sem mindig tartanak pihenőt az autópályán.
És persze lehet példaként felhozni az inzulint, vagy bármi fontos dolgot, de nem életszerű a példa, hiszen ha ilyen fontos dologról lenne szó, természetesen kinyitná a sofőr a csomagtartót, és segítene, ebben biztos vagyok. Sokkal inkább életszerű,hogy jelen esetben ön csupán fogást próbált találni a sofőrön (mint sokan mások), és gondolta,hogy kikotorássza az éppen aktuális füles rejtvényújságot, vagy bármi mást..
"Ha a buszsofőr képtelen a számlakiállításra – akár bokros teendői miatt, akár azért, mert értelmi képességei ezt nem teszik lehetővé vagy bármiért.." Ez a mondat semmi mást nem sugall, csak rosszindulatot.. Azt feltételezni valakiről,hogy értelmi képességei korlátozottak,csak azért mert pl. nem fogorvos, ez bizony lenéző,rosszindulatú és felületes előítélet!

RNDentist 2014.07.25. 14:33:44

@Csongor Antal:
Kedves Antal!

Önnel már lényegesen kevesebb dologban tudok egyetérteni - ha jobban belegondolok, azon kívül, hogy a „hogy” kötőszócska elé vesszőt tesz az írásában (ez így helyes!) tulajdonképpen semmiben…
Engedje hát meg, hogy pusztán jobbító szándékkal helyesbítsem néhány igen súlyos tévedését!
Mindenekelőtt kérem, ne próbálja a groteszk látásmódját ráerőltetni erre a szituációra, mert egész egyszerűen olyan dolgokat állít a történtek kapcsán, melyek valóságalapját legfeljebb csak sejti, nagyrész inkább költi (marha tehetségtelenül) és hozzáképzeli - ámde Ön ezeket mégis megtörtént tényekként kezeli. Ez így nem jó, kérem, ne tegye!
Ha az lenne a célom, hogy a buszvezetőt elbocsássák az állásából, akkor nem ilyen panaszlevelet írtam volna. Akkor ugyanolyan képzeletszülte valótlan hazugságokkal színeztem volna ki, mint ahogy azt Ön teszi, ill. nem hangsúlyoztam volna, hogy a tényleges sofőri teendőit - megítélésem szerint - jól végzi.
Ki kell ábrándítsam, Antal, de annyira műveletlen paraszt vagyok, hogy fogalmam sincsen arról, hogy mi az „AETR”, és - kapaszkodjon meg! - egyáltalán nem is érdekel. Kettőnk közül a jelek szerint csak Ön rendelkezik korlátlan szabadidővel, hogy elvárja a buszút alatt (bocsásson meg, még ELŐTTE!) efféle magasztos szépirodalmat olvassak. Nem fogok. Ne törje magát, a rövid tartalma sem érdekel. Engem az érdekel, hogyha van egy fennálló, többeket érintő probléma - ti. hogy a busz már eleve késéssel indul, a sofőr már eleve leterhelt, ezáltal adott esetben akár még ingerlékenyebb, ne adj Isten bunkóbb is az utasokkal - akkor azt miért nem oldják meg??? Nekem ne szűkös pénzügyi keretekkel jöjjön itt; ez puszta konstruktivitás kérdése! Ez, kedves Antal, ez életszerű! Ez lejátszódik MINDIG.
A másik: a buszsofőrt tekinteném én életem legnagyobb ellenségének? Vagy lenéző, rosszindulatú és felszínesen előítéletes lennék valakivel is azért, mert Ő buszsofőr (és nem fogorvos)??? Kedves Antal, Önnek fogalma (fog-alma) nincs, hogy ezzel mennyire mellé trafált - de mivel a stílusa alapján meglehetősen tamáskodónak tűnik, ezért mutatok valamit: www.facebook.com/Confabula/photos/a.201092349929534.47402.147856731919763/201094049929364/?type=3&theater (ha nem tudná elolvasni, elküldöm Önnek e-mailben)
Hát, nem furcsa? Mintha úgy látszana, kedves Antal, hogy kettőnk közül nemcsak hogy Ön olvas silányabb szépirodalmat, de nagyon csak úgy fest, hogy Ön gondolkozik prekoncepciók mentén negatív sztereotípiákban… Mint említettem, egy buszsofőrnek adott esetben sokkal nagyobb a felelőssége, mint egy (fog)orvosnak, hiszen emberek tucatjainak testi épségéért, életéért felel. Egy szó, mint száz: olvassa el a fenti cikket - INKÁBB, mint az AETR-t -, de mindenekelőtt ELŐBB, mintsem hogy ítélkezzen, és mást ismeretlenül előítéletesnek állítson be!
Szintén ne állítson a levélben taglalt utazással kapcsolatban valótlan körülményeket! Ön nem utazott azzal a járattal. A busz - a késés ellenére - negyedórát állt a pihenőhelyen. A napszaknak megfelelően magázódva kértem a buszsofőrt, hogy legyen kedves kinyitni az alsó csomagteret. Én nem álltam le vitatkozni (sem könyörögni), hogy miért tagadja meg az alsó csomagtartó kinyitását. Tudomásul vettem és kész. (Ez után még legalább 10 percig állt bent a busz.) Tudomásul vettem, kedves Antal, hogy nem fogom a Bucimacit olvasni, amit az alsó bőröndben hagytam, a dísz bőrkötésű AETR-em mellett.

Szép hétvégét Önnek!

Csongor Antal 2014.07.26. 10:15:46

Kedves Radánovics!
Remélem abban egyetértünk,hogy a panasz a sofőr ellen van ez nyilvánvaló,hiszen maga megnevezte a járatot, és a rendszámot is,és ez a legnagyobb probléma a panasszal,ettől lesz kártékony és rosszindulatú. Ha ezt sem látja be,akkor javasolom az óvoda kiscsoportját, általában ott tanuljuk meg,hogy mit jelent a rosszindulatú árulkodás vélt vagy valós sérelem miatt.. Ha nem nyilvánvaló maga számára,hogy a panasza miatt elveszítheti egy ember a munkáját (aki semmi rosszat nem tett), akkor nincs miről beszélni!
Nem olvasom el a belinkelt cikket mert gondolom nem konkrétan a szóban forgó esetről szól,ezért lényegtelen hiszen maga személyeskedett a panaszában.
Egyébként tényleg ajánlom az AETR-t, mivel abból kiderül a 15 perces várakozás oka is..
Nem írok többet,mivel a szöveg további részét biztosan moderálnák..

RNDentist 2014.07.26. 10:20:02

@Csongor Antal:
Kedves Csongor!

Mégis ki ellen kellett volna szólnia a panasznak? A mellettem vagy az előttem ülő utas ellen??? Igazán nem értem a felvetését… És ettől nem „kártékony és rosszindulatú” a panasz, pusztán csak konkrét. Ön már kevésbé. Már az előző kommentje is mellőzi a koherenciát, de hát ez…? Kicsit úgy érzem, mintha beakadt volna Önnél a lemez! Fittyet hány a tényekre, érdemben érvelni képtelen. Nem olvassa el a cikket, nehogy belássa: nincs igaza. Annyira tipikus viselkedés, de legyen már egy kicsit konstruktívabb! Alapítsa meg például – az AETR szajkózása helyett – az ABVBK-t, vagyis az Alpári Buszsofőröket Védők Baráti Körét…
Én magam éppen hiányoztam, amikor a kiscsoportban az árulkodásról tanultunk – Ön felnőtt ember, nem gondolja, hogy nevetségessé teszi Magát ezzel a bamba szöveggel?
Ön aztán rendesen rágyógyult erre az AETR-re… Én még mindig inkább a magyar- és világirodalom remekeit ajánlom Önnek, leginkább talán a Bucimacit. Ahogy Ő fogalmazott egyszer:
„Ha hülyeséget gondolsz, ne mond ki! Ha kimondod, ne írd le! Ha leírod, ne írd alá! Ha aláírod, fogd be!” – ez javaslom Önnek is.
süti beállítások módosítása